Välkommen till flygplatsens officiella parkering!

Om du förhandsbokar din parkering så kommer du att få ett bekräftelsemail när betalningen gått igenom. Långtidsparkeringen har inga numrerade platser, utan du parkerar din bil där det finns en ledig plats, oavsett om du förbokat din parkering eller betalar på plats. Parkeringen ligger mitt emot terminalen innanför stängsel och grindar. Du behöver inte lägga något parkeringsbevis i rutan på bilen. Långtidsparkeringen är öppen i anslutning till ankomster och avgångar. Långtidsparkeringen är låst när flygplatsen är stängd. 

Vid charteravgång öppnar parkeringen ca 2 h före avgång och är öppen ca 1 h efter ankomst. De dagar vi inte har charterflyg håller vi långtidsparkeringen öppen vardagar kl 07.30-15.30.

Nyttja Norrköping Airports egen parkering med 516 platser, så säkerställer du allt detta:

  • Bevakning dygnet runt
  • Personal i servicecenter behjälplig vid olika problem, även via telefon
  • Parkering för rörelsehindrade
  • Mobil starthjälp finns att låna i servicecenter
  • Tillgång till flygplatsen bagagevagnar (får enbart nyttjas mellan flygplatsens egen parkering och terminalen)
Korttidsparkering

20 kr/timme. Du parkerar kostnadsfritt när du äter lunch på Flygrestaurangen mellan kl 11-14. Inga åtgärder krävs mellan kl 11-14 utan systemet ser till att det är gratis parkering. 

Priser långtidsparkering/veckoparkering
 Bokning på platsBokning på hemsidan
Per dygn120 kr120 kr
Första veckan 7-8 dygn630 kr585 kr
2 veckor840 kr795 kr
Efter vecka 2220 kr / vecka220 kr / vecka

Långtidsparkeringen är öppen i anslutning till ankomster och avgångar. De dagar vi inte har charterflyg håller vi långtidsparkeringen öppen vardagar kl 07.30-15.30. Långtidsparkeringen är låst när flygplatsen är stängd.

Vid förbokning av parkering betalar du för parkeringen i samband med bokning. Om du inte förbokat betalar du för parkeringen när du kommit hem från semestern och ska köra ut från parkeringen genom den virtuella betalningsautomaten (QR-kod) eller med Easyparks app. Om du inte vidtagit några åtgärder för betalning inom 48 H efter att ha kört ut ur parkeringen kommer en faktura skickas hem till dig med en tilläggsavgift på 75 kr. 

För information ring Avarn parkering 010-210 96 18 (öppet dygnet runt) eller Norrköping Airport servicecenter på ring 011-15 37 22.

Parkering för rörelsehindrade erbjuds både på korttidsparkering och långtidsparkering. Avgift gäller enligt prislista ovan.

 

Elbilsladdning

Korttidsparkering:
5 kr/kWh i upp till 2 h, därefter 20 kr/h + 5 kr/kWh
Per dygn: 120 kr + laddning
Vecka: 630 kr + laddning

Elbilsladdningen på korttidsparkeringen har totalt åtta platser och för att ladda din bil behöver du ha appen från Easypark.

Långtidsparkering:
På långtidsparkeringen finns 14 laddstolpar för elfordon som kan nyttjas både som korttid- och långtidsparkering. Kostnad för laddning: 5 kr/kWh.
Parkeringsplatserna för laddning går inte att förboka utan du parkerar i mån av plats. Betalning av parkeringen sker genom förbokning (se knapp längre ner) eller EasyPark. Du kan också passa på att parkera gratis under lunchen, vardagar kl 11-14 och endast betala för laddningen.

Betalning och kontroll av laddning sköter du genom Assemblins app:

Assemblin Charge i App Store (iphone)

Assemblin Charge i Google play (android)

Frågor och svar angående parkering

Hur fungerar parkeringen?

När du kör in på området känner kameror igen ditt registernummer och du registreras på parkeringsplatsen. Då du kör ut checkar kamerorna automatiskt ut dig. 

Måste jag förboka min parkering?

Nej, du behöver inte förboka din parkering. För att ta del av ett billigare pris behöver du dock förboka via hemsidan (se pristabell ovan). Utöver hemsidan kan du betala din parkering innan du lämnar oss genom en QR-kod eller via appen Easypark.
Gör du inget av detta får du hem en faktura i brevlådan. 

Mitt plan är försenat hem/ inställt. Behöver jag förlänga bokningen?

När du förbokar din parkering väljer du en tid för avslutad parkering. Lägg alltid till några timmar för att säkra upp för eventuella förseningar. Kostnaden för en vecka är 8 dygn så upp till så många timmar kan du alltid lägga in.

Jag har skrivit in fel registrering. Hur gör jag nu?

Har du skrivit in fel registrering behöver du kontakta Avarn parkering, 010-210 96 18.

Jag har angivit fel antal dagar i min bokning. Hur gör jag nu?

Har du angivit fel antal dagar och vill ändra din bokning behöver du kontakta Avarn parkering, 010-210 96 18.

Jag vill avbryta min parkering. Hur gör jag?

För att avboka din parkering loggar du in och väljer "avboka" för din bokade parkering. Avbokning kan göras fram till 24 timmar innan din bokade parkering startar.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag?

Har du glömt ditt lösenord kan du klicka på "glömt lösenord" vid inloggningsrutan i bokningsprocessen för att begära ett nytt.

Måste jag skapa ett konto för att boka parkering via hemsidan?

Ja, detta för att vi bl.a. ska kunna erbjuda dig god service. Du behöver endast skapa konto en gång, och därefter kan du logga in för framtida bokningar. Vi följer GDPR och vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter.